Aktualności

Informacja

Strona znajduje się w archiwum.

Widzisz? Powiadom

Data publikacji 04.07.2012

Zarząd Transportu Miejskiego wydał w 2011 roku ponad 2 mln zł na usuwanie skutków wandalizmu w komunikacji miejskiej. To kwota, która mogłaby być przeznaczona np. na zakup autobusów, remont torów tramwajowych lub montaż nowych przystanków. Pomocny może być każdy pasażer, który widząc akty chuligaństwa poinformuje o tym Policję czy Straż Miejską. 5 lipca rozpoczyna się kampania „Powiadom, nie toleruj”, która w kilku odsłonach będzie przypominać pasażerom o takiej możliwości.

Co roku chuligani dewastują pojazdy komunikacji miejskiej – wybijają okna, kradną lub uszkadzają kasowniki, niszczą fotele i inne elementy wyposażenia, pokrywają szyby oraz ściany tramwajów i autobusów trudno usuwalnymi nalepkami i graffiti. Nie oszczędzają też wiat przystankowych – słupków, rozkładów jazdy, szyb i ławeczek.

Zarząd Transportu Miejskiego i przewoźnicy, m.in. Miejskie Zakłady Autobusowe, Tramwaje Warszawskie, Metro Warszawskie oraz Szybka Kolej Miejska wydają kilka milionów złotych rocznie na pokrycie szkód powstałych w wyniku działalności wandali. Poważne straty z tego tytułu ponosi także przewoźnik kolejowy – Koleje Mazowieckie.

Głównym celem kampanii „Powiadom, nie toleruj” jest uwrażliwienie mieszkańców na wszystkie przypadki wandalizmu oraz skłonienie do szybkiego informowania służb o wszelkich zaobserwowanych wykroczeniach i przestępstwach. Zachęcamy pasażerów, by gdy zauważą, że są wybijane okna w pojazdach, niszczone kasowniki, dewastowane fotele, malowane graffiti na szybach, rozbijane wiaty przystankowe – słupki, rozkłady jazdy, szyby i ławeczki zadzwonili pod numer 112 lub 986. Można też wysłać sms pod numer 723 986 112 podając numer taborowy pojazdu, nr linii lub lokalizację przystanku. Warto zapisać te numery w telefonie komórkowym.

W ramach kampanii plakaty będą eksponowane na 60 największych przystankach autobusowych oraz w oddziałach Straży Miejskiej m. st. Warszawy i Komendy Stołecznej Policji. Dodatkowo od 5 lipca br. będą emitowane spoty na ekranach LCD w środkach komunikacji miejskiej (autobusy, monitory w wagonach Metra Warszawskiego). Jesienią plakaty pojawią się w prawie 1200 pojazdach komunikacji miejskiej.
Akcja rozpoczyna się 5 lipca i potrwa do 30 października.

Organizatorem – czwartej edycji kampanii - jest Zarząd Transportu Miejskiego. Partnerami są Straż Miejska m.st. Warszawy, Komenda Stołeczna Policji, CityInfo, TVP Warszawa
i portal naszemiasto.pl.

Ulotka 1

Ulotka 2
 

Powrót na górę strony