„Termomodernizacja wybranych budynków użyteczności publicznej Komendy Stołecznej Policji” dzięki wsparciu z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020
Komenda Stołeczna Policji rozpoczęła realizację projektu pn. „Termomodernizacja wybranych budynków użyteczności publicznej Komendy Stołecznej Policji” w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020.
Przedmiotem projektu jest termomodernizacja 3 budynków użyteczności publicznej Komendy Stołecznej Policji w Warszawie, tj.:
- stacje obsługi pojazdów wraz z częścią biurową – duża i mała hala przy ul. Jagiellońskiej 72
- budynek warsztatowo-biurowy przy ul. Karolkowej 46.
Projekt obejmuje prace:
- docieplenie ścian,
- docieplenie stropodachów,
- wymiana okien,
- wymiana drzwi,
- wymiana instalacji c.o., i c.w.u.,
- modernizacja węzłów cieplnych,
- montaż/modernizacja systemu wentylacji mechanicznej nawiewno-wywiewnej,
- wymiana pomp obiegowych i cyrkulacyjnych,
- wymiana napędów wentylatorów,
- wymiana opraw oświetleniowych.
Prace te mają na celu poprawę efektywności energetycznej ww. obiektów. Przeprowadzona analiza społeczno-gospodarcza stanu obecnego pozwoliła na zidentyfikowanie problemów,
na podstawie których skonstruowane zostały cele projektu. Wykazały one, że głównym problemem jest niska efektywność energetyczna budynków.
Cele szczegółowe:
- ograniczenie zużycia energii,
- ograniczenie emisji gazów cieplarnianych oraz pyłów,
- obniżenie kosztów ogrzewania budynku,
- obniżenie kosztów związanych z oświetleniem wewnętrznym budynku,
- ograniczenie strat ciepła,
- sprawne funkcjonowanie Komendy Stołecznej Policji.
W wyniku wsparcia udzielonego w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020, możliwe będzie osiągnięcie następujących rezultatów:
- Szacowany roczny spadek emisji gazów cieplarnianych (CI) - 994,00 tony CO2,
- Zmniejszenie rocznego zużycia energii pierwotnej w budynkach publicznych (CI) - 11017,00 GJ/rok,
- Zmniejszenie zużycia en. końcowej - 11618,00 GJ/rok,
- Ilość zaoszczędzonej en. elektrycznej – 218 MWh/rok,
- Ilość zaoszczędzonej en. cieplnej - 10835,00 GJ/rok.
Przeprowadzone prace spowodują zwiększenie efektywności energetycznej o 80,94% w stosunku do stanu obecnego.
Całkowity koszt projektu: 10 343 423,26 zł
Dofinansowanie z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020: 8 791 909,77 zł
Wkład własny: 1 551 513,49 zł.
Komenda Stołeczna Policji informuje, że funkcjonuje mechanizm umożliwiający sygnalizowanie o potencjalnych nieprawidłowościach lub nadużyciach finansowych. Informacje o podejrzeniu wystąpienia nieprawidłowości lub nadużycia finansowego można zgłaszać poprzez:
adres e-mail: naduzycia.POIS@mir.gov.pl
za pośrednictwem elektronicznego systemu zgłoszeń: www.pois.gov.pl/nieprawidlowosci
Dodatkowe informacje można uzyskać pod adresem: http://poiis.nfosigw.gov.pl/realizuje-projekt/kontrola-nieprawidlowosci-naduzycia-finansowe/