Aktualności

Służba kontraktowa

Data publikacji 06.12.2024

Jeżeli w przeszłości pełniłeś służbę w Policji lub jesteś pracownikiem, ale chciałbyś założyć policyjny mundur - możesz skorzystać z możliwości pełnienia służby kontraktowej.

Ustawa z dnia 1 października 2024 roku o zmianie niektórych ustaw w związku z utworzeniem oddziałów o profilu mundurowym oraz ułatwieniem powrotu do służby w Policji i Straży Granicznej (Dz.U z 2024 r. poz. 1562) stanowi podstawę do prowadzenia postępowania kwalifikacyjnego do służby kontraktowej.

Najważniejsze uregulowania odnoszące się do służby kontraktowej:

  • policjanci w służbie kontraktowej z uwagi na podstawowy zakres realizowanych przez nich zadań mianowani będą jedynie na stanowiska w korpusie szeregowych Policji (kursant, policjant),
  • mianowanie na okres służby kontraktowej nastąpi  po zawarciu umowy tj. kontraktu między kandydatem a właściwym przełożonym,
  • kontrakt zawiera się na okres od 3 do 5 lat,
  • zawarcie kontraktu z tą samą osobą może nastąpić najwyżej dwukrotnie,
  • prawo emeryta policyjnego do emerytury nie ulega zawieszeniu,  
  • policjantowi w służbie kontraktowej nie będzie przysługiwało m.in. świadczenie za długoletnią służbę po 15 latach służby oraz motywacyjne po osiągnięciu 25 lat służby albo 28 lat i 6 miesięcy służby, nagroda jubileuszowa czy odprawa,
  • wynagrodzenie w zależności od stażu i posiadanego stopnia służbowego wynosić będzie od około 5900 zł do około 6700 zł netto.

Postępowanie kwalifikacyjne  dla byłych policjantów  przed upływem 5 lat od zwolnienia ze służby składa się z następujących etapów:

  • złożenia dokumentów,
  • rozmowy kwalifikacyjnej,
  • ustalenia zdolności fizycznej i psychicznej do służby w Policji,
  • sprawdzenia w ewidencjach, rejestrach i kartotekach, w tym w policyjnych zbiorach danych, prawdziwości danych zawartych w kwestionariuszu osobowym kandydata do służby w Policji,
  • postępowania sprawdzającego, które jest określone w przepisach o ochronie informacji niejawnych – w przypadku braku odpowiedniego poświadczenia bezpieczeństwa.

Postępowanie kwalifikacyjne  dla byłych policjantów  po upływie 5 lat od zwolnienia ze służby składa się z następujących etapów:

  • złożenia dokumentów,
  • testu sprawności fizycznej,
  • rozmowy kwalifikacyjnej,
  • ustalenia zdolności fizycznej i psychicznej do służby w Policji,
  • sprawdzenia w ewidencjach, rejestrach i kartotekach, w tym w policyjnych zbiorach danych, prawdziwości danych zawartych w kwestionariuszu osobowym kandydata do służby w Policji,
  • postępowania sprawdzającego, które jest określone w przepisach o ochronie informacji niejawnych – w przypadku braku odpowiedniego poświadczenia bezpieczeństwa.

Więcej informacji na temat rekrutacji do służby kontraktowej można uzyskać dzwoniąc pod numer telefonu Sekcji do Spraw Doboru Wydziału Kadr Komendy Stołecznej Policji : 47 72 324 53

  • Służba kontraktowa
    Służba kontraktowa
Powrót na górę strony