Aktualności

Informacja

Strona znajduje się w archiwum.

Kolejna odsłona kampanii „Nie daj się złowić”

Data publikacji 31.12.2014

Grudniowe popołudnie w Warszawie. Grupa studentek wraca z zajęć autobusem linii 128. Kieszonkowcy wykorzystują nieuwagę kobiet i kradną jednej z nich portfel. Studentka dowiaduje się o stracie od… nieumundurowanego funkcjonariusza Policji, który podróżował tym samym autobusem. 12 grudnia rozpoczęła się kampania społeczna „Nie daj się złowić”. Partnerem strategicznym jest Zarząd Transportu Miejskiego.

Półtora tygodnia przed świętami Bożego Narodzenia Komenda Stołeczna Policji wspólnie z Zarządem Transportu Miejskiego rozpoczęła  kolejną odsłonę cyklicznej kampanii „Nie daj się złowić”. Jej celem jest zwrócenie uwagi pasażerów komunikacji miejskiej na większą aktywność kieszonkowców w przedświątecznym okresie.

Policjanci z Wydziału Wywiadowczo-Patrolowego Komendy Stołecznej Policji we współpracy z  ZTM opracowali zasady, których przestrzeganie utrudni kieszonkowcom „pracę”:

§     zamkniętą torebkę trzymaj zawsze przed sobą

§     noś przy sobie tylko niezbędną gotówkę

§     nie pokazuj zawartości portfela

§     nie noś portfela w tylnych kieszeniach spodni

§     nie noś portfela w zewnętrznych kieszeniach ubrania.

Od 12 do 24 grudnia plakaty z poradami z cyklu „Jak nie dać się złowić” będą eksponowane w autobusach, tramwajach, pociągach metra i Szybkiej Kolei Miejskiej oraz w Punktach Obsługi Pasażerów ZTM. Spoty będą wyświetlane na monitorach w pojazdach komunikacji miejskiej oraz na ekranach na stacjach metra.

W przedświątecznym okresie wzmożone działania podejmą także funkcjonariusze Wydziału Wywiadowczo-Patrolowego Komendy Stołecznej Policji. Pojazdy komunikacji miejskiej oraz popularne węzły przesiadkowe będą patrolowane przez większą liczbę umundurowanych policjantów. Działania zintensyfikują również nieumundurowani funkcjonariusze, których głównym zadaniem będzie zatrzymywanie sprawców przestępstw na gorącym uczynku. W ramach działań edukacyjnych policjanci, wykorzystując nieuwagę osób podróżujących komunikacją miejską, będą inscenizować kradzieże kieszonkowe. Działania tego typu najskuteczniej uświadamiają okradzionym osobom, że chwilowe roztargnienie lub pozostawienie bagażu bez opieki może zakończyć się utratą pieniędzy lub wartościowych przedmiotów.

Liczba kradzieży kieszonkowych– dzięki pracy stołecznych funkcjonariuszy Policji oraz kampaniom społecznym prowadzonym przez ZTM – spadła w ciągu ostatnich trzech lat o prawie 25 proc., z 1760 w 2011 roku do 1327 w 2013 roku. Od stycznia do listopada 2014 roku odnotowano 1154 kradzieże.

Powrót na górę strony