Deklaracja dostępności

Deklaracja Dostępności

Komenda Stołeczna Policji (KSP) zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Deklaracja dostępności dotyczy strony ksp.policja.gov.pl.

  • Data publikacji strony internetowej:
  • Data ostatniej istotnej aktualizacji:

Stan dostępności cyfrowej

Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu [niezgodności i wyłączeń] wymienionych poniżej.

Niedostępne treści

Niezgodność z załącznikiem

  • pliki PDF, DOC itp. - redaktorzy starają się ograniczyć do minimum korzystanie z takich plików i osadzać teksty bezpośrednio w serwisie. Odrębną kwestią jest poprawne formatowanie plików tak, by były one dostępne (np. powinny posiadać strukturę znaczników, czyli tagowanie),
  • administratorzy/redaktorzy dokładają wszelkich starań, aby dane zamieszczone na stronie były zrozumiałe oraz formatowane w sposób zgodny z zasadami dostępności,
  • część z opublikowanych zdjęć nie posiada opisu alternatywnego, mają one charakter promocyjny i nie stanowią bezpośredniego odniesienia do konkretnych informacji,
  • mogą zdarzyć się sytuacje, że niektóre filmy zamieszczone w serwisie mogą nie posiadać napisów lub innych wymaganych elementów, z uwagi na fakt, że opis ich zawartości stanowi integralną część artykułu, do którego są dołączone.

Przygotowanie deklaracji dostępności i jej aktualizacja

  • Data sporządzenia deklaracji:
  • Data ostatniego przeglądu deklaracji:

Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny.

Skróty klawiszowe

Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych.

Zmiana rozmiaru strony

Graficzne przeglądarki internetowe umożliwiają powiększenie lub pomniejszenie widoku wyświetlanej strony. Próbując powiększyć tekst należy wybrać odpowiednią kombinację klawiszy:

Firefox, Chrome, Internet Explorer:

[CTRL] oraz [+] aby powiększyć widok
[CTRL] oraz [-] aby pomniejszyć widok

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do podkom. Jacka Wiśniewskiego — mejlowo jacek.wisniewski1@ksp.policja.gov.pl lub telefonicznie 47 72 33 816.

Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.

Zgłaszając takie żądanie podaj:

  • swoje imię i nazwisko,
  • swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
  • dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
  • opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.

Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.

Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.

Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.

Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością

Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.

Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.

Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem do:

Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl.

Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Pozostałe informacje

Dostępność architektoniczna

Komenda Stołeczna Policji ul. Nowolipie 2 w Warszawie

Siedziba oznaczona jest nazwą ulicy oraz tablicą informacyjną na gmachu budynku. Do wejścia głównego prowadzą schody. Przed schodami pełniona jest służba ochronna przez policjanta. W hallu głównym znajduje się punkt kontroli ruchu osobowego oraz Punkt Obsługi Interesanta wraz z poczekalnią znajdującą się po prawej stronie od wejścia. Po lewej stronie od wejścia do Punktu Obsługi Interesanta znajduje się aparat telefoniczny. Można z niego skorzystać, aby połączyć się z policjantem lub pracownikiem Policji.

Interesanci nie poruszają się samodzielnie po obiekcie, odbierani są z Punktu Obsługi Interesanta i poruszają się po terenie KSP w obecności funkcjonariusza Policji lub pracownika KSP (osoby wprowadzającej). Przejście z Punktu Obsługi Interesanta do dalszej części obiektu zabezpieczone jest bramkami. Do dalszych części obiektu prowadzą schody. Budynek posiada alternatywne wejście i jest wyposażony w windy. Toalety (dostępne również dla interesantów) znajdują się na każdym piętrze budynku. Toalety nie są przystosowane dla osób z niepełnosprawnościami.

W okolicy budynku nie ma urządzeń dźwiękowych naprowadzających osoby niewidome i słabowidzące. W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Braille'a. Budynek nie jest wyposażony w pochylnie ani platformy dla osób z niepełnosprawnościami.

Przed budynkiem, na parkingu od ul. Nowolipie 2, nie wyznaczono miejsc parkingowych dla osób z niepełnosprawnościami. Parkowanie odbywa się wyłącznie za zgodą służby ochronnej.

Do budynku do Punktu Obsługi Interesanta można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.

Wydział Postępowań Administracyjnych Komendy Stołecznej Policji

W siedzibie budynku Komendy Stołecznej Policji od strony ul. Nowolipki znajduje się wejście dla interesantów Wydziału Postępowań Administracyjnych. Wejście oznaczone jest nazwą wydziału i informacją o przyjmowaniu interesantów. Do wejścia prowadzą schody oraz podjazd. Brak jest placu parkingowego.

W hallu głównym znajduje się biuro obsługi interesantów. Personel biura obsługi interesantów nie posiada przeszkolenia w zakresie języka migowego. Interesanci obsługiwani są w pokojach przyjęć interesantów, do których pobierają nr z biletomatu. Dostęp do pomieszczeń do obsługi interesantów oraz toalety nie są dostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnościami.

Do biura obsługi interesantów można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.

W biurze obsługi interesanta nie ma urządzeń dźwiękowych naprowadzających osoby niewidome i słabowidzące. Brak jest oznaczeń w alfabecie Brajla.

Sekcja Doboru Kadr Komendy Stołecznej Policji Al. Solidarności 126 w Warszawie – wyłącznie w sprawach doboru

Siedziba oznaczona jest nazwą ulicy na gmachu budynku od ulicy Al. Solidarności oraz tablicą informacyjną od wewnętrznej strony budynku. Do wejścia głównego prowadzi pochylnia wraz z barierką. Po prawej stronie od wejścia w pomieszczeniu przejściowym znajduje się aparat telefoniczny. Można z niego skorzystać, aby połączyć się z policjantem lub pracownikiem Policji. Interesanci nie poruszają się samodzielnie po obiekcie. Interesanci odbierani są z pomieszczenia przejściowego i poruszają się po terenie pomieszczeń w obecności funkcjonariusza Policji lub pracownika KSP (osoby wprowadzającej). Przejście do dalszej części obiektu zabezpieczone jest drzwiami, które otwierają tylko osoby do tego upoważnione. W budynku, na parterze jest poczekalnia. Budynek nie jest wyposażony w windy.

Toaleta (dostępna dla interesantów) znajduje się na parterze budynku. Toaleta jest przystosowana dla osób z niepełnosprawnościami.

W budynku nie ma pętli indukcyjnych. W okolicy budynku nie ma urządzeń dźwiękowych naprowadzających osoby niewidome i słabowidzące.

W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Braille’a.

Do wejścia głównego prowadzi pochylnia.

Obiekt nie posiada żadnych dedykowanych miejsc parkingowych.

Do budynku można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.

Personel nie posiada przeszkolenia w zakresie języka migowego.

Komisariat Rzeczny Policji ul. Wybrzeże Szczecińskie 6 w Warszawie

Wjazd na teren obiektu przez bramę, po lewej stronie od bramy znajduje się furtka z domofonem. Siedziba oznaczona jest nazwą ulicy oraz tablicą informacyjną z nazwą jednostki na gmachu budynku. Do wejścia głównego prowadzą schody. Po prawej stronie przed wejściem znajduje się dzwonek przywoławczy. Za drzwiami znajduje się wiatrołap i kolejne drzwi wejściowe. Po prawej stronie od wejścia znajduje się biuro przepustek.

Interesanci nie poruszają się samodzielnie po obiekcie. Interesanci odbierani są z biura przepustek i poruszają się po obiekcie w obecności funkcjonariusza Policji lub pracownika (osoby wprowadzającej). Budynek nie jest wyposażony w windy. Toaleta (także dla interesantów) znajduje się po lewej stronie od wejścia, jest przystosowana dla osób z niepełnosprawnościami.

W budynku nie ma pętli indukcyjnych. W okolicy budynku nie ma urządzeń dźwiękowych naprowadzających osoby niewidome i słabowidzące. W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Braille'a. Budynek nie jest wyposażony w pochylnie ani platformy dla osób z niepełnosprawnościami.

Przed budynkiem na parkingu przy ul. Wybrzeże Szczecińskie 6 są wyznaczone dwa miejsca parkingowe dla osób z niepełnosprawnościami.

Do budynku można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.    

Personel biura przepustek nie posiada przeszkolenia w zakresie języka migowego.

Komisariat Kolejowy Policji Al. Jerozolimskie 54 w Warszawie

Siedziba komisariatu znajduje się na poziomie -1 w budynku Dworca Centralnego, który został wpisany do rejestru zabytków. Obiekt ten nie jest administrowany przez Komendę Stołeczną Policji. Zarządca dworca PKP w celu ułatwienia dotarcia do obiektu oznaczył windy, schody ruchome, ścieżki naprowadzające.

Siedziba oznaczona jest tablicą informacyjną przy wejściu do jednostki. Na terenie obiektu wchodzi się przez drzwi,  przy których umieszczony jest wideo domofon. Po wejściu na obiekt naprzeciwko znajduje się stanowisko kierowania, biuro przepustek. Przed biurem przepustek na ścianie po lewej stronie umieszczony jest aparat telefoniczny. Można z niego skorzystać, aby połączyć się z funkcjonariuszem lub pracownikiem Policji. Po prawej stronie biura przepustek znajduje się poczekalnia.

Interesanci nie poruszają się samodzielnie po obiekcie. Interesanci odbierani są z poczekalni i poruszają się w obecności policjanta lub pracownika komisariatu.

Toaleta dla interesantów znajduje się po lewej stronie przy drzwiach wejściowych do komisariatu, nie jest przystosowana dla osób z niepełnosprawnościami. Personel biura przepustek nie posiada przeszkolenia w zakresie języka migowego. Połączenie z pomocą tłumacza języka migowego i systemu migowego online jest możliwe poprzez połączenie wideo przez Internet ze stanowiska kierowania, biura przepustek.

Na terenie jednostki można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.

Komisariat Policji Metra Warszawskiego, Nowy Świat – Uniwersytet w Warszawie

Siedziba Komisariatu Policji Metra Warszawskiego, w której interesanci mogą załatwić sprawę, znajduje się w Warszawie na terenie stacji metra Nowy Świat – Uniwersytet (II linia metra, poziom -1 kondygnacja podziemna).

Dojście piesze do Komisariatu Policji Metra Warszawskiego możliwe jest od ulic: Świętokrzyska, Nowy Świat, Kubusia Puchatka, Czackiego; sąsiadujące ze stacją metra Nowy Świat – Uniwersytet skrzyżowania wyposażone są w sygnalizację dźwiękową, przejścia z obniżonymi krawężnikami. Na ulicy Kubusia Puchatka znajdują się dwie windy, którymi można dostać się na poziom -1. Windy z komunikatami głosowymi posiadają oznaczenia brajlowskie, które znajdują się również przy przyciskach przywoławczych przy wejściach do wind. Dojazd do tutejszej jednostki możliwy jest również środkami transportu publicznego: autobusem - najbliższe przystanki autobusowe to zespoły przystankowe „Nowy Świat” oraz „Ordynacka”; metrem - stacja metra linii M2 Nowy Świat – Uniwersytet.

Dojazd samochodem do stacji metra ulicą Nowy Świat jest możliwy tylko dla posiadaczy Identyfikatorów TK.

Siedziba oznaczona jest tablicą informacyjną zamieszczoną na ścianie przy wejściu do jednostki Policji. Po prawej stronie przy drzwiach wejściowych do komisariatu znajduje się przycisk przywoławczy domofonu.

W holu głównym na wprost znajduje się recepcja obsługiwana przez służbę dyżurną, natomiast po lewej stronie poczekalnia. Interesanci mogą być obsłużeni przez służbę dyżurną przy stanowisku recepcyjnym lub w pokoju znajdującym się po lewej stronie obok recepcji.  Ponadto interesanci nie poruszają się po obiekcie samodzielnie, są odbierani z poczekalni i poruszają się po terenie komisariatu w obecności funkcjonariusza Policji lub pracownika komisariatu (osoby wprowadzającej). Przejście z poczekalni do dalszej części obiektu zabezpieczone jest zamkiem kodowym.

Na terenie Komisariatu Policji Metra Warszawskiego szerokość korytarzy oraz drzwi dostosowana jest dla osób poruszających się na wózku. Ponadto w holu wejściowym, po lewej stronie od wejścia głównego, znajduje się toaleta dla interesantów przystosowana do potrzeb osób z niepełnosprawnościami.

Siedziba Komisariatu Policji Metra Warszawskiego znajduje się na jednym poziomie,
w związku z czym na jej terenie nie ma dodatkowych wind, pochylni, platform dla osób poruszających się na wózkach oraz nie ma pętli indukcyjnych ani innych urządzeń naprowadzających osoby głuche czy słabosłyszące.

W pobliżu wejścia do stacji metra Nowy Świat – Uniwersytet przy ulicy Czackiego oraz Kubusia Puchatka wydzielone zostały miejsca parkingowe dla osób niepełnosprawnych tj. Czackiego 3/5 (1 miejsce), Czackiego 21/23 (1 miejsce) oraz Kubusia Puchatka (1 miejsce).

Do siedziby Komisariatu Policji Metra Warszawskiego można wejść z psem asystującym oraz psem przewodnikiem.

W tutejszej jednostce istnieje możliwość skorzystania z systemu porozumiewania się za pomocą języka migowego online. Połączenie z Policją za pomocą systemu języka migowego online jest także możliwe poprzez połączenie wideo przez Internet z dowolnego urządzenia i miejsca. Aby dowiedzieć się, jak skorzystać z usługi tłumacza PJM/SJM online w jednostce Policji za pomocą sieci Internet, należy przejść do strony Policja e-usługi.

Komisariat Policji Portu Lotniczego Warszawa Okęcie, ul. Żwirki i Wigury 1
w Warszawie

Siedziba Komisariatu Policji Portu Lotniczego Warszawa Okęcie oznaczona dużym napisem „POLICJA” umieszczonym na budynku oraz tablicą informacyjną z nazwą jednostki umiejscowioną nad głównym wejściem do siedziby komisariatu. Wejście główne do siedziby komisariatu znajduje się od strony ul. Żwirki i Wigury, do wejścia głównego prowadzą schody. Za drzwiami znajduje się wiatrołap, po prawej stronie od wejścia umiejscowiony jest domofon, a na wprost znajdują się drzwi prowadzące do punktu obsługi interesanta.

Interesanci nie poruszają się samodzielnie po obiekcie. Interesanci odbierani są z punktu obsługi interesanta i poruszają się po obiekcie w obecności funkcjonariusza lub pracownika Policji (osoby wprowadzającej). Przejście z punktu obsługi interesanta do dalszej części komisariatu zabezpieczone jest drzwiami. Toaleta dla interesantów znajduję się na wprost od wejścia i jest przystosowana dla osób niepełnosprawnych.

W budynku nie ma pętli indukcyjnych. W okolicy budynku nie ma urządzeń dźwiękowych naprowadzających osoby niewidome i słabowidzące. W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Braille'a. Schody przed wyjściem głównym przystosowane są dla osób z niepełnosprawnościami.

Przed budynkiem przy ul. Żwirki i Wigury znajduje się parking dla interesantów, miejsca dla osób z niepełnosprawnościami nie są wyznaczone.

Do budynku można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.

Personel punktu obsługi interesanta nie posiada przeszkolenia w zakresie języka migowego.

W Komisariacie Policji Portu Lotniczego Warszawa Okęcie istnieje możliwość skorzystania z systemu porozumiewania się za pomocą języka migowego online. Połączenie z Policją za pomocą systemu języka migowego online jest także możliwe poprzez połączenie wideo przez Internet z dowolnego urządzenia i miejsca. Aby dowiedzieć się, jak skorzystać z usługi tłumacza PJM/SJM online w jednostce Policji przez Internet przejdź do strony Policja e-usługi.

Dostępność komunikacyjno-informacyjna

Komenda Stołeczna Policji ul. Nowolipie 2 w Warszawie

Personel Punktu Obsługi Interesanta nie posiada przeszkolenia w zakresie języka migowego.

W Punkcie Obsługi Interesanta znajduje się przenośna pętla indukcyjna.

W Punkcie Obsługi Interesanta jest możliwość połączenia się z tłumaczem polskiego języka migowego online, powyższa usługa jest dostępna w dni robocze, od poniedziałku do piątku w godzinach 8.00-17.00.

Połączenie z Policją z pomocą tłumacza polskiego języka migowego i systemu języka migowego online jest możliwe poprzez połączenie wideo przez internet z dowolnego urządzenia i miejsca.

Aby dowiedzieć się, jak skorzystać z usługi tłumacza PJM/SJM online, w jednostce Policji lub przez Internet, przejdź do strony euslugi.policja.pl

W recepcji i w każdym innym miejscu można skorzystać z tłumacza polskiego języka migowego (PJM) online. Usługa jest dostępna w godzinach pracy urzędu. Usługa jest bezpłatna dla osób niesłyszących i Głuchych.

Koordynatorzy do spraw dostępności w Komendzie Stołecznej Policji:

  1. koordynator do spraw dostępności komunikacyjno-informacyjnej: podkom. Jacek Wiśniewski z Wydziału Komunikacji Społecznej KSP tel. 47 723 38 16, e-mail: jacek.wisniewski1@ksp.policja.gov.pl
  1. koordynator do spraw dostępności cyfrowej: mł. asp. Jarosław Koczułap z Wydziału Teleinformatyki KSP tel. 47 723 20 42, e-mail: jaroslaw.koczulap@ksp.policja.gov.pl
  1. koordynator do spraw dostępności architektonicznej (obiekty użytkowane): Pani Ewa Socha z Wydziału Administracyjno-Gospodarczy KSP tel. 47 723 74 47, e-mail: ewa.socha@ksp.policja.gov.pl
  1. koordynator do spraw dostępności architektonicznej (obiekty budowlane): Pan Roman Bogacki z Wydziału Inwestycji i Remontów KSP tel. 47 723 38 31, e- mail: roman.bogacki@ksp.policja.gov.pl 
Powrót na górę strony