Strona używa plików cookies, aby ułatwić użytkownikom korzystanie z serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza wyrażenie zgody.

ZAŚWIADCZENIA

ZAŚWIADCZENIA

Wydział Ruchu Drogowego Komendy Stołecznej Policji informuje, że osoba fizyczna  lub instytucja niebędąca zakładem ubezpieczeń może uzyskać zaświadczenie ze zdarzenia drogowego. Należy wypełnić wniosek/podanie o wydanie zaświadczenia o zdarzeniu drogowym i złożyć w Wydziale Ruchu Drogowego Komendy Stołecznej Policji, ul. Waliców 15, 00-865 Warszawa.

W przypadku, gdy właścicielem pojazdu nie jest wnioskodawca wraz z wnioskiem/podaniem należy dostarczyć umowę leasingową lub inny dokument zezwalający na użytkowanie pojazdu.

Wniosek/podanie o wydanie zaświadczenia musi spełniać wymogi wskazane w art. 63 KPA oraz zawierać odpowiednie uzasadnienie, które jest konieczne by organ mógł stwierdzić czy dopuszczalne jest udostępnienie danych.

Do wniosku/podania należy dołączyć potwierdzenie dokonania opłaty skarbowej w kwocie 17 zł, a w przypadku działania przez pełnomocnika, dodatkowo trzeba dokonać opłaty skarbowej za każde pełnomocnictwo w kwocie 17 zł na konto:

 

Urząd Miasta Stołecznego Warszawy

Centrum Obsługi Podatnika

21 1030 1508 0000 0005 5000 0070,

tytułem „zaświadczenie o zdarzeniu drogowym” / „pełnomocnictwo”

 

Pełnomocnik dołącza do akt oryginał lub urzędowo poświadczony odpis pełnomocnictwa.

 

Opłaty nie uiszcza się w przypadku, kiedy zostało ono udzielone:

  • małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu
  • jeśli sprawę załatwia pełnomocnik wpisany do CEIDG albo do KRS.

Jednocześnie WRD KSP informuje, że aby uzyskać kserokopię dokumentu potwierdzoną za zgodność z oryginałem, należy wnieść opłatę skarbową w wysokości 5 zł od każdej pełnej lub rozpoczętej strony dokumentu na ww. konto.

Wnioski można składać w

  • poniedziałek                w godz. 10.00-18.00
  • wtorek                       w godz. 9.00-15.00
  • środa                        w godz. 9.00-15.00
  • czwartek                     w godz. 9.00-15.00
  • piątek                        w godz. 9.00-15.00

 

 Wydawanie zaświadczeń odbywa się po okazaniu dokumentu tożsamości osoby wnioskującej w siedzibie Wydziału Ruchu Drogowego Komendy Stołecznej Policji  ul. Waliców 15, 00-865 Warszawa, bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w terminie 7 dni od daty złożenia wniosku/podania.

 

 

Powrót na górę strony