ZAŚWIADCZENIA
Wydział Ruchu Drogowego Komendy Stołecznej Policji informuje, że osoba fizyczna lub instytucja niebędąca zakładem ubezpieczeń może uzyskać zaświadczenie ze zdarzenia drogowego. Należy wypełnić wniosek/podanie o wydanie zaświadczenia o zdarzeniu drogowym i złożyć w Wydziale Ruchu Drogowego Komendy Stołecznej Policji, ul. Waliców 15, 00-865 Warszawa.
W przypadku, gdy właścicielem pojazdu nie jest wnioskodawca wraz z wnioskiem/podaniem należy dostarczyć umowę leasingową lub inny dokument zezwalający na użytkowanie pojazdu.
Wniosek/podanie o wydanie zaświadczenia musi spełniać wymogi wskazane w art. 63 KPA oraz zawierać odpowiednie uzasadnienie, które jest konieczne by organ mógł stwierdzić czy dopuszczalne jest udostępnienie danych.
Do wniosku/podania należy dołączyć potwierdzenie dokonania opłaty skarbowej w kwocie 17 zł, a w przypadku działania przez pełnomocnika, dodatkowo trzeba dokonać opłaty skarbowej za każde pełnomocnictwo w kwocie 17 zł na konto:
Urząd Miasta Stołecznego Warszawy
Centrum Obsługi Podatnika
21 1030 1508 0000 0005 5000 0070,
tytułem „zaświadczenie o zdarzeniu drogowym” / „pełnomocnictwo”
Pełnomocnik dołącza do akt oryginał lub urzędowo poświadczony odpis pełnomocnictwa.
Opłaty nie uiszcza się w przypadku, kiedy zostało ono udzielone:
- małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu
- jeśli sprawę załatwia pełnomocnik wpisany do CEIDG albo do KRS.
Jednocześnie WRD KSP informuje, że aby uzyskać kserokopię dokumentu potwierdzoną za zgodność z oryginałem, należy wnieść opłatę skarbową w wysokości 5 zł od każdej pełnej lub rozpoczętej strony dokumentu na ww. konto.
Wnioski można składać w
- poniedziałek w godz. 10.00-18.00
- wtorek w godz. 9.00-15.00
- środa w godz. 9.00-15.00
- czwartek w godz. 9.00-15.00
- piątek w godz. 9.00-15.00
Wydawanie zaświadczeń odbywa się po okazaniu dokumentu tożsamości osoby wnioskującej w siedzibie Wydziału Ruchu Drogowego Komendy Stołecznej Policji ul. Waliców 15, 00-865 Warszawa, niezwłocznie lub w terminie do 7 dni od daty złożenia wniosku/podania.