Aktualności

Informacja

Strona znajduje się w archiwum.

Podsumowanie kampanii "Klub Pancernika Klika w Fotelikach"

Data publikacji 19.12.2013

W dniu dzisiejszym odbyła się konferencja podsumowująca kampanię społeczną "Klub Pancernika Klika w Fotelikach". Na temat bezpieczeństwa dzieci na drogach wypowiedział się Zastępca Naczelnika Wydziału Ruchu Drogowego Komendy Stołecznej Policji mł.insp. Piotr Jakubczak. Zwrócił uwagę na odpowiedzialność dorosłych za wychowanie przyszłych świadomych uczestników ruchu drogowego - do czego pierwszym krokiem jest nauka zapinania pasów bezpieczeństwa.

Dobiega końca najdłużej realizowana w Polsce społeczna kampania drogowa. Od momentu startu kampanii w 2005 roku do 2013 roku przewożenie dzieci w fotelikach wzrosło o 34% (od 52% do 86%). Długofalowa kampania przyniosła zauważalną zmianę postaw głównych i pośrednich odbiorców kampanii, a tym samym wzrost bezpieczeństwa najmłodszych w podróży.

Koncepcja kampanii zakładała zaangażowanie zarówno dzieci,  jak i rodziców. Dlatego też w ramach każdej edycji kampanii wykorzystywane były różnorodne narzędzia: kampania ATL, BTL, maskotki i gadżety dla dzieci, gry i materiały edukacyjne. W największym stopniu do osiągnięcia tych celów przyczyniło się współdziałanie wielu instytucji: Instytutu Transportu Samochodowego, Policji, i szkół, które prowadziły zajęcia edukacyjne w ramach Klubu Pancernika Gustawa. Istotny w realizacji kampanii był też wybór jej maskotki – Pancernika Gustawa.

Pancernik stał się bohaterem działań reklamowych realizowanych za pośrednictwem telewizji, radia, outdooru, prasy, internetu i strony kampanii www.klubpancernika.pl. Strona stała się istotną częścią kampanii. Najmłodsi mogli znaleźć na niej gry i zabawy, a rodzice przepisy dotyczące bezpiecznego przewożenia pociech w fotelikach i giełdę samych fotelików. Nauczyciele czerpali ze strony inspiracje do prowadzenia zajęć. Sama maskotka została wykorzystana w czasie kontroli policyjnych oraz jako bohater lekcji edukacyjnych w szkołach i przedszkolach na terenie całego kraju.

Inicjator kampanii, Instytut Transportu Samochodowego,  dodatkowo zachęcał do tworzenia Klubów Pancernika Gustawa. Kluby wpisały się jako kolejny element kampanii. Propozycja została skierowana do przedszkoli, szkół podstawowych, świetlic, bibliotek i do wszystkich rodziców.

Raport wykonany na zlecenie ITS przez Millward Brown SMG/KRC wykazał, że więcej niż połowa respondentów (52,3%), którzy zetknęli się z kampanią „Klubu Pancernika” uważa, że kampania uświadomiła im konieczność zapinania dzieci w urządzenia zabezpieczające. Blisko 48% respondentów, którzy spotkali się z kampanią „Klubu Pancernika” zadeklarowało, że miała ona wpływ na zwiększenie uwagi na to czy dzieci są zapięte w urządzenia zabezpieczające. Blisko 50% respondentów odpowiedziało, że zapina dzieci za każdym razem– kampania nie miała wpływu na ich zachowanie, aczkolwiek potwierdziła, że zapinanie dziecka w urządzenia zabezpieczające jest ważne.

Kampania KLUB PANCERNIKA KLIKA W FOTELIKACH powstała dzięki współfinansowaniu przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach pomocy technicznej Programu Infrastruktura i Środowisko. 

materiały prasowe: Fabryka Komunikacji Społecznej

Powrót na górę strony