Dostępność

DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI

Komisariat Policji Portu Lotniczego Warszawa Okęcie (KPPL) zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Deklaracja dostępności dotyczy strony ksp.policja.gov.pl/plo.

Data publikacji i aktualizacji

Data publikacji strony internetowej:

Data ostatniej istotnej aktualizacji:

Stan dostępności cyfrowej

Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.

Część plików zamieszczonych na stronie podmiotowej Komisariatu Policji Portu Lotniczego Warszawa Okęcie nie jest dostępna cyfrowo, niektóre z zamieszczonych plików to graficzne pliki PDF. Część grafik zamieszczonych w na stronie podmiotowej Komendanta Stołecznego Policji nie posiada opisów alternatywnych.

Przygotowanie deklaracji dostępności i jej aktualizacja

  • Data ostatniego przeglądu deklaracji:

Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.

Udogodnienia, ograniczenia i inne informacje

Strona posiada wersję wysoki kontrast.

Komisariat Policji Portu Lotniczego Warszawa Okęcie dokłada wszelkich starań i w miarę możliwości technicznych oraz dostępności zasobów kadrowych prowadzi działania naprawcze dotyczące niedostępnych treści.

Skróty klawiszowe

Strona internetowa może być obsługiwana bez użycia myszki. Nawigacja odbywa się za pomocą klawisza Tab (Shift +Tab).

Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do podkom. Jacka Wiśniewskiego — mejlowo jacek.wisniewski1@ksp.policja.gov.pl lub telefonicznie 47 72 33 816.

Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.

Zgłaszając takie żądanie podaj:

  • imię i nazwisko,
  • dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
  • dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
  • opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Pana(i) najdogodniejszy.

Na Pana(i) zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.

Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w żądaniu, zaproponujemy Panu(i) dostęp do nich w alternatywny sposób.

Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością

Jeżeli w odpowiedzi na Pana(i) wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej dostępności cyfrowej, a Pan(i) nie zgadza się z tą odmową, wówczas ma Pan(i) prawo złożyć skargę.

Skargę ma Pan(i) prawo złożyć także, jeśli nie zgadza się Pan(i) na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy w odpowiedzi na wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.

Ewentualną skargę należy złożyć listownie lub mailem do Komendanta Stołecznego Policji:

Może Pan(i) także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Prawa Obywatelskich i poprosić o interwencję w Pana(i) sprawie.

Link dostrony internetowej Rzecznika Praw Obywatelskich

Pozostałe informacje

Dostępność architektoniczna

Komisariatu Policji Portu Lotniczego Warszawa Okęcie przy ul. Żwirki i Wigury 1 w Warszawie

Wejście główne do siedziby komisariatu znajduje się od strony ul. Żwirki i Wigury. Budynek komisariatu oznaczony jest dużym napisem „POLICJA” oraz tablicą informacyjną z nazwą jednostki umiejscowioną nad głównym wejściem do siedziby komisariatu. Do wejścia głównego prowadzą schody przystosowane dla osób poruszających się na wózku. Za drzwiami znajduje się wiatrołap, po prawej stronie od wejścia umiejscowiony jest domofon. Na wprost znajdują się drzwi prowadzące do punktu obsługi interesanta.

Interesanci nie poruszają się samodzielnie po obiekcie. Interesanci odbierani są z punktu obsługi interesanta i poruszają się po obiekcie w obecności funkcjonariusza lub pracownika Policji (osoby wprowadzającej). Przejście z punktu obsługi interesanta do dalszej części komisariatu zabezpieczone jest drzwiami.

Toaleta dla interesantów znajduję się na wprost od wejścia i jest przystosowana dla osób z niepełnosprawnościami.

W okolicy budynku nie ma urządzeń dźwiękowych naprowadzających osoby niewidome i słabowidzące. W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie brajla.

Przed budynkiem przy ul. Żwirki i Wigury znajduje się parking dla interesantów, miejsca dla osób z niepełnosprawnościami nie są wyznaczone.

W budynku nie ma dźwiękowego systemu nawigacji dla osób niewidomych.

Do budynku można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.

Dostępność informacyjno – komunikacyjna

W punkcie obsługi interesanta komisariatu nie ma pętli indukcyjnej.

W recepcji jest możliwość połączenia się online z tłumaczem polskiego języka migowego. Powyższa usługa jest dostępna w dni robocze od poniedziałku do piątku w godzinach 8.00-20.00 i jest bezpłatna dla osób niedosłyszących i głuchych (niesłyszących)

Koordynatorzy do spraw dostępności w Komendzie Stołecznej Policji:

  1. koordynator do spraw dostępności komunikacyjno-informacyjnej: podkom. Jacek Wiśniewski z Wydziału Komunikacji Społecznej KSP tel. 47 723 38 16, e-mail: jacek.wisniewski1@ksp.policja.gov.pl
  1. koordynator do spraw dostępności cyfrowej: mł. asp. Jarosław Koczułap z Wydziału Teleinformatyki KSP tel. 47 723 20 42, e-mail: jaroslaw.koczulap@ksp.policja.gov.pl
  1. koordynator do spraw dostępności architektonicznej (obiekty użytkowane): Pani Ewa Socha z Wydziału Administracyjno-Gospodarczy KSP tel. 47 723 74 47, e-mail: ewa.socha@ksp.policja.gov.pl
  1. koordynator do spraw dostępności architektonicznej (obiekty budowlane): Pan Roman Bogacki z Wydziału Inwestycji i Remontów KSP tel. 47 723 38 31, e-mail: roman.bogacki@ksp.policja.gov.pl 
Powrót na górę strony