„Pozory mylą, dowód nie”
Komendant Główny Policji gen.insp. Andrzej Matejuk, po raz kolejny objął honorowym patronatem ogólnopolską kampanię edukacyjną pod nazwą „Pozory mylą, dowód nie”. Organizatorami przedsięwzięcia, podobnie jak w latach ubiegłych jest Związek Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego w Polsce - Browary Polskie. Kampania realizowana jest od 2009 r., a ma na celu ograniczenie sprzedaży alkoholu małoletnim.
Głównym celem kampanii „Pozory mylą, dowód nie” jest edukacja sprzedawców napojów alkoholowych, poprzez zwracanie uwagi, że dorosły wygląd klienta nie oznacza jego pełnoletności. Innym przekazem kampanii jest fakt, że dowody osobiste są wydawane osobom, które nie ukończyły 18. roku życia, stąd przy zakupie napoju alkoholowego istotne jest, aby sprzedawcy zwracali uwagę na umieszczoną w tym dokumencie datę urodzenia. Kampania ma również zwrócić uwagę, że istotne znaczenie w przeciwdziałaniu sprzedaży alkoholu małoletnim ma właściwa postawa i reakcja dorosłych świadków takich zdarzeń oraz wzmocnienie społecznej dezaprobaty dla tego procederu.
W ramach kampanii uruchomiona została infolinia 0801 066 366 oraz strona internetowa www.pozorymyla.pl, na której dostępne są wszelkie dokumenty i informacje z nią związane. Czas trwania tegorocznej edycji przewidziany jest od lipca do września br.
Reaguj, gdy niepełnoletni kupuje alkohol!
ah.