Spotkanie instruktażowe dla koordynatorów debat społecznych z garnizonu stołecznego
W celu zapewnienia prawidłowej realizacji w jednostkach organizacyjnych KSP zagadnienia organizacji debat społecznych w Wydziale Prewencji KSP odbyło się spotkanie instruktażowe dla koordynatorów debat społecznych komend rejonowych oraz powiatowych garnizonu stołecznego Policji.
Spotkanie rozpoczął podinsp. Roman Kulik – Zastępca Naczelnika Wydziału Prewencji KSP, który po przywitaniu uczestników podkreślił, że organizowanie debat społecznych należy do priorytetowych zadań Policji. Ma również istotny wpływ na budowanie wizerunku Policji w społeczeństwie.
Debaty społeczne są jedną z istotnych form komunikowania się Policji ze społeczeństwem. Służą one diagnozowaniu rzeczywistych problemów i zagrożeń, a także formułowaniu rekomendacji dla Policji. W konsekwencji wnioski i rekomendacje debat społecznych pozwalają na planowanie działań Policji dostosowanych do rzeczywistych potrzeb społecznych.
Podczas spotkania omówiono praktyczne aspekty realizacji debat społecznych. Jednocześnie przypomniano uczestnikom, że organizacja i przebieg debat społecznych powinny być zgodne z opracowanym w Komendzie Głównej Policji standardem debaty społecznej.
Debaty społeczne służą również rozpowszechnieniu wśród mieszkańców informacji dot. funkcjonowania aplikacji Moja Komenda, narzędzia Krajowa Mapa Zagrożeń Bezpieczeństwa oraz założeń programu Dzielnicowy Bliżej nas.
Spotkanie było także doskonałą okazją do wymiany codziennych doświadczeń oraz wypracowania wspólnych rozwiązań w omawianych kwestiach wśród osób, które na co dzień koordynują przedmiotowe zagadnienie.
Funkcjonariusze Wydziału Prewencji KSP mają nadzieję, że takie inicjatywy szkolniowe ułatwią policjntom prawidłową realizację zadań związanych z organizowaniem debat społecznych na terenie garnizonu stołecznego.