Strona używa plików cookies, aby ułatwić użytkownikom korzystanie z serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza wyrażenie zgody.

Polityka jakości

Polityka Jakości

Data publikacji 25.04.2017

 

POLITYKA JAKOŚCI

Laboratorium Kryminalistycznego Komendy Stołecznej Policji

Polityka Jakości Laboratorium Kryminalistycznego Komendy Stołecznej Policji jest realizowana zgodnie
z dokumentami systemu zarządzania, wymaganiami normy PN-EN ISO/IEC 17025 i wymaganiami Polskiego Centrum Akredytacji dotyczącymi laboratoriów badawczych oraz przepisami prawa.

Celem nadrzędnym jest:

zapewnienie wysokiego poziomu profesjonalizmu i wiarygodności wykonywanych badań kryminalistycznych oraz realizowanych czynności techniczno-kryminalistycznych na zlecenie organów ścigania i wymiaru sprawiedliwości, służących rozpoznawaniu, ujawnianiu, wykrywaniu, ściganiu oraz zapobieganiu przestępstwom, dostarczając procesowi karnemu środków dowodowych w postaci ważnych i obiektywnych wyników zawartych w opiniach.

Główne cele:

  • uzyskiwanie wiarygodnych, rzetelnych, obiektywnych i ważnych wyników badań do ekspertyz kryminalistycznych, wydawanych opinii kryminalistycznych i sprawozdań z badań,
  • utrzymanie zaufania jednostek Policji i podmiotów pozapolicyjnych do działalności Laboratorium, poprzez zapewnienie wysokiego poziomu świadczonych usług.

 

Powyższe cele realizujemy poprzez:

  • Wdrażanie, utrzymanie i ciągłe doskonalenie skuteczności systemu zarządzania, zgodnego z wymaganiami normy PN-EN ISO/IEC 17025 i wymaganiami jednostki akredytującej.
  • Prowadzenie badań zgodnie z udokumentowanymi procedurami badawczymi, wymaganiami normy
    PN-EN ISO/IEC 17025, przepisami prawnymi, wymaganiami PCA w oparciu o dobrą praktykę laboratoryjną
    i nowoczesne techniki badawcze.
  • Zachowanie niezależności, bezstronności, poufności oraz spójności działania laboratorium.
  • Poznanie oczekiwań i wymagań zleceniodawców oraz utrzymanie stałej współpracy z jednostkami Policji
    i wymiaru sprawiedliwości w celu doskonalenia jakości świadczonych usług.
  • Wykorzystanie szans i identyfikację ryzyk, w tym względem bezstronności i poufności oraz podejmowanie odpowiednich działań.
  • Podnoszenie kompetencji, kwalifikacji personelu oraz monitorowanie i nadzorowanie jego pracy.
  • Potwierdzenie kompetencji drogą udziału w programach badań biegłości i porównaniach międzylaboratoryjnych zgodnie z przyjętą strategią.
  • Utrzymanie stałej współpracy z innymi laboratoriami oraz instytutami naukowymi i badawczymi w celu poszerzenia wiedzy i wymiany doświadczeń.
  • Zapewnienie odpowiedniego wyposażenia badawczo-pomiarowego i warunków środowiskowych
    do prawidłowego stosowania metod badawczych i zachowania spójności pomiarowej oraz potwierdzania ważności wyników badań.

Kierownictwo deklaruje:

  • zaangażowanie w działania związane z opracowywaniem, wdrażaniem i utrzymaniem systemu zarządzania oraz zapewnia, że podlega on ciągłej analizie, przeglądom w celu doskonalenia jego skuteczności,
  • utrzymywanie integralności systemu zarządzania podczas planowania i wdrażania zmian w systemie zarządzania,
  • komunikowanie skuteczności systemu zarządzania oraz znaczenia spełnienia wymagań klienta i innych wymagań,
  • utrzymanie sprawnego systemu komunikacji oraz niezbędnych zasobów do realizacji celów.

Kierownictwo zapewnia, że personel laboratorium jest:

  • przeszkolony, kompetentny, świadomy realizowanych celów i wymagań systemu zarządzania, zna przyjętą Politykę Jakości oraz stosuje w praktyce dokumenty systemu zarządznia,
  • bezstronny i niezależny od jakiejkolwiek działalności, nacisków i wpływów, które mogłyby zmniejszyć zaufanie do jego kompetencji i bezstronności.
Powrót na górę strony